Malaysia - Cara Daftar Ahli Atomy Sendiri di Laman Web Official

Mendaftar keahlian Atomy Malaysia boleh dibuat sendiri tanpa perlu dedahkan maklumat peribadi anda (Nama, No MyKad, Alamat, Email & No Hp) kepada penaja, agen atau sesiapa saja. Anda boleh lakukan hal ini tanpa perlu risau jika tidak mengenali penaja anda. Anda hanya memerlukan No ID & Guest Password  (No ID 7 Kata Laluan Tetamu) & No ID Penaja  (Sponsor ID) saja. Ini boleh anda minta dari penaja atau mana mana ahli Atomy berdaftar sedia ada. Setelah mendapat maklumat berkenaan, anda boleh terus login di website rasmi Atomy Malaysia dan memulakan pendaftaran sendiri bagi mendapatkan akaun Atomy.


Ada 2 bentuk keahlian Atomy iaitu Mendaftar sebagai Pelanggan (customer) atau sebagai Pengedar (distributor). Kedua dua bentuk keahlian ini adalah percuma.
Apa yang penting anda haruslah memenuhi syarat yang ditetapkan oleh Atomy, antaranya ialah berusia minima 18 tahun, tidak berstatus muflis dan tiada rekod jenayah selain anda perlulah memilik akaun bank atas nama sendiri untuk membolehkan syarikat membayar komisyen anda nanti.

Berikut adalah Cara Mendaftar Atomy, Cara Membeli Produk, Kaedah Pembayaran & Pengiriman serta Penukaran & Pemulangan Produk yang telah digariskan oleh pengurusan Atomy:

1. Untuk menjadi ahli, anda mesti mempunyai penaja yang sudah mendaftar sebagai ahli Atomy. (Senarai id penaja Malaysia :41556998, 41568627, 41569406, 41584479, 41609220,  41609117   pilih mana2 satu)
2. Sila log masuk dengan ID & Kata Laluan ini untuk pendaftaran. 
I.D :            41568627
Password: atomy@313

Cara Mendaftar
Untuk menjadi ahli Atomy yang baru, anda mesti masuk melalui Atomy Malaysia (www.atomy.com/my/home), bersetuju dengan terma dan syarat syarikat, dan mengisi borang pendaftaran. Anda akan didaftarkan sebagai ahli setelah menerima nombor ID anda.

Prosedur Pendaftaran Ahli Baru
1. Isi borang permohonan di laman web Atomy Malaysia.
2. Nombor Pendaftaran Ahli (ID Ahli) akan diterima secara langsung melalui talian. (Sila rekod member id dan password anda)
3. Selepas habis daftar, pergi ke https://www.atomy.kr/m/mload_id/member/login.asp untuk mengesahkan keahlian anda. Muat naik foto MYKAD. Tidak terima fotocopy MYCARD. 
4. Proses pengesahan mungkin mengambil masa 3-5 hari bekerja. Anda akan menerima pemberitahuan e-mel setelah proses pengesahan anda selesai.
*Jika anda pilih daftar CONSUMER, pendaftaran adalah serta-merta tanpa muat naik foto MYCARD dan pengesahan.

Cara Mengekalkan Keahlian
Cara Mengekalkan Keahlian: Tempoh sah keahlian Atomy adalah satu tahun, bermula setelah persetujuan permohonan keahlian anda. Keahlian akan diperbaharui secara automatik dengan pembelian minimum 1 produk Atomy tanpa sekatan harga. Tempoh pembaharuan keahlian dikira sebagai 1 tahun dari pembelian terakhir anda.

Pembatalan
1. Sekiranya anda ingin membatalkan keahlian Atomy, anda mesti mengisi borang permohonan penamatan keahlian.
Ahli yang keluar boleh mendaftar semula sebagai ahli selepas1 tahun dari tarikh penamatan keahlian. Keluarga ahli yang memutuskan keahlian,
termasuk pasangan,anak, dan keluarga tidak boleh mendaftarkan ahli sehingga ahli yang membatalkan keahlian mendaftar semula.

2. Apabila syarikat memutuskan untuk membatalkan keahlian untuk ahli, syarikat akan memberikan pemberitahuan terlebih dahulu melalui e-mel.

Cara Membuat Pembelian Produk
1. Pergi ke www.atomy.com/my
2. Klik Shopping Mall
3. Pilih produk dan masukkan ke dalam Shopong Cart
4. Isi maklumat pembelian
5. Pilih kaedah pembayaran
6. Selesai


Penghantaran
Produk yang dibeli dihantar melalui perkhidmatan Atomi ke alamat ahli/pembeli. Masa dan kos penghantaran mungkin berbeza dari satu kawasan ke satu kawasan. Sila baca maklumat yang diberitahu semasa membuat pesanan

Kos Penghantaran: Percuma melebihi RM 190.00


Kaedah pembayaran
Pembayaran dapat dilakukan dengan menggunakan kad kredit, transfer bank, dan juga akaun maya.

Pertukaran & Bayaran Balik

Pemulangan Oleh Pelanggan
Sekiranya atas sebab apa pun anda tidak berpuas hati dengan produk Atomy, anda boleh mengembalikannya dalam 30 hari selepas pembelian untuk pertukaran atau pengembalian wang harga produk dan cukai yang berlaku. Semua produk dapat dikembalikan sekiranya produk berada dalam keadaan yang sama seperti ketika dibeli termasuk bungkusan produk atau jika anda menemui kerosakan produk. Hubungi Atomy melalui telefon atau faks untuk mendapatkan KEBENARAN PENGEMBALIAN sebelum penghantaran. Pembeli bertanggungjawab untuk caj penghantaran untuk pemulangan. Kad kredit anda akan dikembalikan atau cek pengembalian wang akan dikeluarkan berdasarkan bentuk pembayaran asal setelah item diperiksa. Bahan pembungkusan produk mestilah dalam keadaan yang sama seperti ketika diterima.

Pemulangan Oleh Distributor
Pengembalian oleh ahli/distributor akan diproses sesuai dengan peraturan pengembalian produk Atomy.

Garis Panduan dan Prosedur Pemulangan
Pulangan Oleh Pengguna: Bukti Pembelian Runcit

Pulangan oleh Ahli/Distributor: Bukti Pembelian, Fotokopi MYKAD, Borang Permintaan untuk Pengembalian & Pertukaran Produk.

* Sebarang kekeliruan, sila hubungi Custome Service Atomy Malaysia